Transportskydd

Idag kom Johan ham tidigt så jag hade hela kvällen på mig med Tjabo.

Såret han skar upp på ena bakbenet häromdagen har läkt superfint, inget att vara orolig för.

Jag drog igenom en supermassage med piggborsten över hela honom idag och han ÄLSKADE det! Han har massa små skorpor och smuts i huden som vill bort, antagligen från sommarbetet... Han älskar verkligen när man kliar på honom, varsomhelst hursomhelst och öronen glömmer han bort vid de tillfällena (och jag med Tinka ;) )

Efter en lång skön borstning så tänkte jag att jag skulle testa transportskydden, jag menar, vilken häst tycker inte att det är obehagligt med transportskydd och ser då ut som att de "går på månen". Jag satte i och för sig bara på på frambenen, men han brydde sig verkligen inte "okej då matte", så vi gick en sväng på stallplanen, men han brydde sig inte iaf... tänkte se om jag hinner ta bakskydden imorgon, kan va skönt att ha dem när vi ska ut och åka nu i framtiden, senskydden tycker han inte heller är nå farliga, han litar på matte lilla :)



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Vad fin han blev i sina transportskydd!

Det ska bli så spännande imorgon. Jag längtar.....

2009-11-05 @ 07:54:19
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0