Träns första gången idag

Jepp jepp
Först tog vi en promanad med Husse, Elvis, Buz, Lena & Tore


Sedan in i stallet och satte på tränset, skulle först testa som det "står i böckerna" med mat i handen och de tar in bettet själva, men jag insåg snart att all mat hamnade på golvet iaf så jag pillade i bettet i munnen och drog nackstycket över öronen, sedan fick han äta en hink med mat. Gick hur bra som helst, ska väl börja säga peppar peppar, snart kommer säkert bakslagen, hittills har det gått så bra bara "peppar peppar" ;)



Kommentarer
Jessica

Åh duktiga ponnibus <3 Snacka om kanonhäst ni fått!

2009-12-30 @ 08:28:31
URL: http://jessicaekholm.blogg.se/
Ingrid "Tinka" Carlsson

Ha, ha, ha Jasså Tjabo hatar Skipper.......

det är inte alltid lätt i hästvärlden. Jag lånade en Fjording till mina barn en gång. Men Dixie och den lilla ponnyn Esse Zabinette. Spöade ut Fjordingen ur hagen. Så hon rymde hemåt. Hittades på Dalarövägen. Hon hade gått LÅNGT för att komma undan våra elaka hästar.......

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Hoppas det går bättre snart mellan dina 2 Quartrar. Lycka till!

Kram Tinka.

2010-01-07 @ 11:14:58
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0