Vill bara rida mer!!!

Sen var det mollsans tur och jag sadlade å fixade. Kände av henne från marken bara i bosalen Innan och kände direkt motstånd när jag skulle flytta bakdelen så backade upp henne ordentligt och vips så va hon snäll igen ✌️

Skulle hoppa upp och (som oftast) så skulle hon nafsa i mig när jag böjde in huvudet, jaha! Då fick jag ta tag i det med så en knytnäve på ganaschen sen vips, så va hon snäll igen 👌

Hoppade upp, flyttade bakdel och sedan började Jag direkt med fyrklövern och hade mål.
Efter några varv i varje varv åt olika håll hit och dit (4 Koner som står i en fyrkant) så tog vi det i trav och vad hon vuxit till sig!! Samlingen finns där och jag bara blir så otroligt chockad! Kändes underbart!
Travade runt hit å dit i kort trav och vanlig trav, satt och lättridning, på slutet så kändes hon så jäkla samlad, bad om en stopp och smack! Där satt den! Och hon backade villigt i Samma rörelse!!!
Berömde och kastade mig av och skrittade av för hand, nästan gråtfärdig!

Jag älskar min häst!!!

Nu vill jag bara rida mer!!!!





Kommentarer
Jossan

Gud så underbart!!!! :D Hejja er!<3

2015-03-17 @ 13:21:02
URL: http://jojawestern.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0