Oj oj oj!

Sadlade molly och började i repgrimmaoch rep, hon va på tårna redan när jag tog ut henne ur hagen nämligen, så förberedde mig på lite energi...
Johejdu!!!

Började med trav i båda varven och hon va stel å dan, stannade å backade, men hon sölade bakåt så gick på, Ojoj, stegrandepissmärr som höll på att ramla bakåt, samlade mig i samma sekund och fortsatte gå på (hon kan fan springa i hagen, så även om det gör ont kan hon backa när jag ber henne!! Stegra lär ju inte va så mycket skönare!!) och sen börjades det, fick igenom backandet, men hon va liksom inte med mig, skockade iväg och hon gick upp i bock-galopp på en gång, i 180, jag skickade fram ännu mer och hon bockade å sparkade å va heeelt galen! Hon har varit så en gång förut, är två år sedan!!
Jag fortsatte, trav galopp trav galopp stanna galopp trav galopp tills hon typ inte fick luft längre! Hon bad mig verkligen om att få stanna (trot means trot typ) och så fick hon stanna och stå still en stund. Soakade...
Skickade ut henne igen å hon va superduktig (dock sitter hon på vänstersidan i bak) 
Då kommer Ronjas hund ner på ridbanan å galopperar fram mot molly! Hela hon skriker "får jag döda den, matte!!!"
Jag ropar till matten att ropa på hunden och jag som trodde jag vunnit över vildmärren fick börja om igen...
Men sen va hon slut! Hon gav sig till mig och vi avslutade. Promenerade längst vägen med en häst som knappt fick luft då hon var så andfådd! 
Kul nästan jämt va...
Höll på över en timme så va inte läge att rida... Får testa imorn... 

Tjabo red jag på tvådelat bett med fasta ringar, först skrittade vi ut längst vägen och sedan bara lugnt, lösgörande, skritt och trav kanske 15minuter på banan, han va med och jag hade inte tid med att utmana nån galopp idag (ifall det skulle gå åt helskotta) då Johan skulle iväg och jobba natt...

Jahapp, kommer sova gott jag 💕

Såååå lerigt i hagarna efter allt regn nu 😔





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0