John Moore 2015

Planen från vår sida 2015 var att inte vara med på någon clinic då vi sparar varje liten krona till att kunna åka till Thailand med barnen i december :) barnen kan ju inte rå för att deras föräldrar valt den dyra livsstilen med tre hästar och en vilja att lära oss mer om hästhantering och att vår tränare bor i Colorado och inte bara kan "komma över" när man behöver hjälp :)
Så vi tackade snällt nej till alla inbjudningar och förberedde oss på ett år utan direkt utveckling, men såklart nötning av de grunder vi börjat befästa :)

Nu har ju vintern varit som den varit, ingen ide att älta det, men ingen av hästarna har ju direkt utvecklats av att stå i hagen ;)
Molly gör det inget, hon blir 4 i augusti och det kändes rätt att ställa av henne en längre tid (blev dock lite längre än planerat) och Tjabo, ja, han överlever han med...

Nu Så börjar John-månaden närma sig och alla vänner börjar tagga inför det och man blir ju så sugen!

Men med halva lönen i februari, veterinärräkningar, trasig häst, medicinkostnader till mig, barnen och molly på flera tusen så visste jag att det va ogenomförbart, men ville inte direkt ge upp hoppet...

Underbara Kela frågade sinstallägare om jag fick låna en hage där över johannesbergshelgen (då bo på Johannesberg är ett stort NEJ! då stallet är hemskt, instängt, varm, fuktigt och stallägarens kvällsfodringar Innefattar att hon går runt med ett spö i handen så var det inte ett alternativ!

Jag fick sålt Shallows gamla westernsadel, så att jag faktisk hade en oväntad inkomst som täcker clinichyra/stallhyra osv...

Fanns två platser kvar, så, varför tveka, anmälde mig och ser så fram emot tre dagar med goda vänner!!

Det bästa är att dagen efter, på måndagen, så kommer John till oss (ska låna Tommys ridhus) så för mig och molly blir det 4 dagar och Johan och Tjabo 1 :D

Så nu är jag jättetaggad att komma igång med molly, känna på henne hur hon känns och förhoppningsvis drilla de uppgifter vi fick i höstas tills i vår 😝

Solen skiner!
Våren är påväg!
Nu kör vi!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0