Fredag jobb på banan

Johan red tjabo först och jag Molly.
Johan mycket volter och vändningar
Jag travade på i en avslappnad trav som mer och mer börjar likna en jog, med långa tyglar och avslappnat tempo, höjd rygg och lågt huvud :D
Vändningarna satt kanon och hon är en riktig hejare på att backa nu :)

Sedan bytte vi hästar

Jag mest försökte komma åt med min högersida på tjabo med Johans hjälp och fick faktiskt igenom det som vi tränade på två timmar förra veckan utan att nå målet riktigt. Liten volt, trampa över ett steg, liten volt och det gick kanon!!
Johan vände lite, travade, backade och gjorde även sidepass över bom!!!
Kul att se nån annan rida Molly med och ge henne den rutinen :)
Johan är ju totalt orädd jämt så han låg långt fram över öronen på henne och klappade i pannan å satte sig på ena sidan å dinglade med benen å hon bara gick med på allt :)
Stolt! På söndag ska vi rida ut ihop <3



Bilder på Molly å Johan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0