Mollys status

Ja, inatt står hon med spritbandage för att hoppas "dra ur" lite svullnad.
Annars så har hon inte haft feber, har stått utan linda 2dagar på dagtid, lindat på natten. Ingen hälta, markerar något i nedförsbackar, pigg och glad och verkligen mysig nu när vi vet de nya reglerna...
I måndags gick vi i skogen med Å och Allyson, skickade runt höga stubbar, skickade över diken och över stora stockar och det är så kul att se att reglerna fungerar i verkligheten. Att anledningen till att skicka en häst och inte dra en häst bakom sig fungerar, ex över ett dike, hon hoppar över diket bredvid mig, annars skulle hon ha hoppat på mig :D så coolt att använda all kunskap i verkligheten!
Tis sadlade jag och skulle göra alla grundmoment innan uppsittning (då vi inte gjort det sedan Lindesberg) och allt flöt på så jävla bra! Slå med fendrarna, Shoulder in, look at me, bakdelsvändning (fått in snitsen på det nu) back, trassla in, böja åt sidorna, böja och stoppa i foten instigbygeln, båda sidor, böja hoppa med foten i stigbygeln, hoppa upp å hänga, gnugga med foten på rumpan, allt fungerade så bra!
Så sprang å hämtade hjälmen å hoppade upp.
Kanon, böj åt båda sidor (kastar över linan emellan, ska knyta den i grimman nästa gång)
Skicka med vänster tappa rumpa med höger å hon gick fram!! Vi gick två varv på banan, sedan böjde jag henne så hon stannade, hoppade av och allt va frid och fröjd, så jävla duktig!! Jag alltså ;) har hittat självförtroendet igen och självklart kommer bakslag, men jag ska klara det!
Molly kommer bli hemma, hon skadade sig ju och kommer säkert dröja ettpar veckor till innan svullnad gått ner och såret läkt helt, så blev fel med tiden jag bokat och det hos Michelle. Vi testar å kämpa på själva i sommar :)
Kram på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0