Roping

Testade alla saker idag för första gången :)
Johan skrittade å travade runt och sedan följde han efter Elvis och Texas som byggt egna dummies av koner och balsnören. Så skulle tjabo jaga dem och pappa kasta lasso på konen :)
Det tyckte de va jättekul, allihopa tror jag ;)
Sedan kastade han lite på sockerbitar och backade upp när han träffat.
Hade stången med Billy Allen mundelen och kommer nog att ha det på clinicen med. Han kändes avslappnad och fin i mun och kropp och det var en härligt vacker sensommarkväll på banan <3
Sedan red jag lite, galopperade å gjorde lite stop och vändningar, jag har så himla ont i min hö höft, har haft det en månad nu.,, kan inte lägga på högerskänkeln ordentligt, då blixtrar det för ögonen :/ bajs!
Men men...
Tjabo va mjuk å fin å lyssnade fint på sätet :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0