Tjabo, min favorit i alla väder

Fick ju en plats på fredagen i Lindesberg på Johns sista clinic inann han åker hem igen och jag ville åka med Tjabo för att bygga upp mitt demolerade självförtroende (vilket jag ju nu ändrat mig om då jag tagit tag i det, så Tjabo får stanna hemma oh Molly följa med, tror jag, jag ska iaf träna som tusan innan nästa fredag och se hur jag gör)
 
Tog ut Tjabo på banan i repgrimma och rep och skickade ut honom. Jag har ju gjort allt dethär med en unghäst, med Tjabo! Han kan det! Jag kan det! Jag har lärt honom det! JAG!!!
 
sände, look at me, flytta bogen, sidepass, bakdelsvändnign. allt satt, säkert inte perfekt, men bra mycket bättre än vad jag trodde.
ökade, gjorde i trav, fungerar!!!
tog och skicakde ut i galopp, bad honom att flytta rumpa och vända över bakdelen, schwosch, rollbak! Han är så cool!!
Travar på en microliten volt runt mig, med långt rep, ber om galopp och han skjuter iväg som ett spjut.
JAG ÄLSKAR TJABO! OCH JAG KAN DETHÄR!!!
 
Nu ska jag lära Molly och vi ska lära oss tillsammans! Med hjälp av Michelle och med hjälp av John. '
Det är dethär jag vill :)
Godnatt mina vänner!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0