Markarbete

Tog in dem å Tjabo verkade allmänt seg och avslappnad. Somnade typ när jag gjorde iordning honom :P

Sedan jobbade jag igenom honom från marken, mycket vändningar på bakdelen och andra övningar ala John Moore. Han var 100%med mig och skötte sig kanon :)

Hoppade upp och skulle idag (enligt husses order) träna på att stå still mellan momenten. Tjabo har lagt sig till med i ovanan att inte vänta på att vi ska tala om för honom vad han ska göra.

Tex stoppar vi, så bumpar jag lite lätt för att samla ihop honom efter, innan jag ska ge nästa kommando. Då börjar han gärna "tänka själv" och trippa hit eller dit eller backa eller så. Så idag har jag ex galopperat 10m stoppat, stått still (korrekt, kräver sänkt rakt huvud och fokus) kanske 2min, vänt ex, travat, stannat, stått still 2min, backat 10m, stått still osv. Så vi har helt enkelt tränat på att stå still :)

Gick ok men han kräver konsekvens några dagar nu för att bryta mönstret :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0