Farsdag

Igår var det farsdag å Johan var och red i spöregnet efter frukosten.
Tjabo var på tårna å ville inte som husse, så Johan fick hoppa av och leda en bit, men sen gick det bra. Tror att han red med nya tränsbettet med Billy Allen mundelen, jag ska ta det ikväll med och se hur han reagerar.
Annars fixade vi i lördags ingången till hagen vid tippen så att Molly och tjabo kan stå i den hagen dagtid from helgen då de ska få gå i vanlig hage igen :) blir en bit att gå för ut och insläpp, men skönt för hästarna och förhoppningsvis mår de bra i benen en stund ;)
Igår tog vi bort allt hö från förrådet där nere så att Tess, en gammal (haha inte gammal i ålder utan i att ha haft häst hos oss i perioder tidigare) inackordering ska kunna köra dit sin halm och sedan ska hon flytta sin gentleman Rune till oss igen. Han ska stå med Tore och Melker och ha sin gamla box i hörnet.
Skulle ju inte ta in nån ny nu, men vad gör man inte för en vän ❤
Idag är jag, ovanligt nog ;), hemma med sjuka barn...
Ikväll ska jag rida med Mommo :)
Puss på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0