Lös på banan!

Glömde berätta att vi i fredags hade Tjabo lös på banan (vi har ju ingen rundkorall) och skulle låta honom springa lite.
Först galopperade han runt, efter nå minut galopperade han på en volt runt mig (höll händerna som när jag longerar fast utan lina) och han stoppade vände och travade skrittade galopperade på mina kommandon, kändes nästan som när jag hade min vackra Shallow, han var så väluppfostrad och fin och jag jobbade honom lös minst en gång i veckan och hans kommandon var så små så att ingen såg vad jag gjorde :) usch vad jag saknar honom ibland :'(
Men nu kändes det kul med tjabo (när jag provat tidigare har det inte gått så bra och vi har haft fokus på träning så mkt. Men nu var det KUL!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0