Skoldag igen

Idag tog jag in en blöt Molly från snökaoset, tog in, borstade, sadlade (inte en reaktion) på med tyglar på grimman å gick ut i snöstormen.
Gick åt båda hållen.
Sedan stod still å bad henne ge efter i nacken åt båda hållen för tyglarna, shit vad hon är klok och gör rätt!
Tog en pall, ställde mig på den och skickade runt henne runt den (träna på att va i position över henne, som man ju är när man ju rider) och sen hängde jag över henne. Hon stod still! Satte foten i stigbygeln å hängde mer, hon stod still å jag gick ner å berömde å skulle få en bit på vägen.
Då kom mommo, så hon fick va fotograf och vi gjorde om samma procedur igen :)
Kul att ha på bild :D
Jättenöjd med min fina kuse idag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0