Första wras-tävlingen för mig och Molly, Pleasure

Nu ska jag försöka få till en utvärdering, äntligen :D
Började med att när jag skulle lasta så andades jag tydligen och uppenbarligen inte ;) Hon började bitcha och jag började bitcha och jag gick på som en grizzly och hon blev en t-rex och så höll vi på, tills jag släppte allt, tog ett djupt andetag och tänkte vad fan jag höll på med (redan dagen innan hade jag börjat nojja och tänka att "hon ska själv in i transporten, hur ska det gå", och det är väl för fan klart att det inte går då!) Så Johan sa åt mig att gå ner på banan och skicka runte henne några varv, gjorde så, andades, två steg mot transporten, jag bad om stop, backade två steg, fram två stop backa två, fram två stop backa två fram och in! så! Så gör man!!
Ringde H på Taure och sa att jag var på väg, men 35 min sen ;)
 
Väl på tävlingen så tackar jag för utbrottet hemma (va som att det va meningen) hon va så meeeed mig! Fokus på mig, inte ett enda gnägg på hela tiden, knappt tittade på de andra, bara myyys och fokus på vårt team :)
 
Nu var vi ju sena så det va bara att sadla, gå till framridningen och glida runt lite i skritt och trav, vända böja backa åsså in i ridhuset för att va med i pleasure walk and trot.
 
Såhär såg det ut:
 
http://www.youtube.com/watch?v=ix6KxBknx0c
 
Såhär kändes det: UNDERBART! Hon lyssnade på mig hela tiden trots stressade hästar i rumpan eller bredvid och jag kände att hennes fokus låg på mig, lugn och fin, liiite tittade hon på cafeterian (under där Johan stod och filmade) men inte alls farligt för att inte ha varit i det ridhuset på 1 år :) Jag är superstolt över ryggningen och alla övergångar då hon verkligen tog dem precis när jag sa, bad jag om skritt från jog så va det på en sekund och vice versa.
 
Såhär tyckte domaren:
Att hon gick för långsamt i skritten i inledningen annars överlag var vi samspelta och bra intryck.
 
Jag fick samma bedömning som 2an, men 2an fick anmärkning på för korta tyglar så jag är superstolt och vi kom 3a av 6 och detta är vår första prisutdelning :
 
http://www.youtube.com/watch?v=hsxiysgICe0
 
Min fiiina treåring sover sig igenom allt :D
Vann en rooosa mankam som matchade mig ;)
 
 


Kommentarer
Chrissie P

De där med lastningen känner jag igen. "de kommer aaaaldrig gå" ... "va fan varför går de inte???" haha :P Tur man lär sig ;)

Så himla duktiga alltså! Är så impad av er. O hur cool e hon inte så bara kan chilla? Härligt Tette!

2014-09-09 @ 10:33:46
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0