Fredag

Pissregn när vi kom till stallet, men jag och Sofie knatade ner och plockade in molly.
På med repgrimman och ner för att bara visa lite var man ska förhålla sig gentemot hästen när man leder/backar/flyttar osv. 
Då slutar det regna 👍
Det är när jag instruerar någon annan med molly som man inser att hon faktiskt är rätt bra på det vi lärt oss ;)
Visade lite look at me, sidepass, backa, backa slalom och lite sånt som hon skulle ha nytta av att se innan vi åkte till hennes medryttarhäst Ville för att se hur han var :)

Hos Ville så fick Sofie börja med att backa och look at me och de var fantastiskt duktiga! Jag har ju ingen förkärlek till fjordingar, men tror jag tycker om denne :)

Skulle flytta lite framdel längst väggen, men han fattade galoppen (ja, inte bokstavligt talat) och körde sidepass på en gång 😃😃👍

Så sprack det upp och blev solsken till råga på allt 😍

Sedan gjorde vi lite stanna starta och sedan va nog både han och Sofie trötta i hjärnan så vi avslutade där. Superstolt!!

Ikväll far jag till Enköping! Ska bli kul att prata häst ett dygn 💕

Ville



Ville & Sofie 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0