Torsdag

Först red jag Tjabo på banan 1 timme, hade stånget för att känna av lite var vi ligger, först gick han tillbaka i gamla mönster för att han hade ett bett i munnen (jag med, kom på mig själv med att bumpa!!!) så när jag slappnade av och tänkte att jag hade bosal å red som jag ska så slappnade han av och vi gled runt. Trav stop back trav stop back å tempoväxlingar och oj vad skönt att rida en häst med motor ;) 
Galopperade en hel del på små stora volter och hela fyrkanten och han verkade trivas och det bästa är att efter man saktat av så kan han skritta!!! På en gång!!! Inte takta 200varv å va sönderstressad!! Sååå skönt!!!
Skrittade av i lilla skogen över stock å sten så totalridningen på Tjabo blev 1,5 timme idag :D härligt!!

Sedan var det mollys tur och då kom Malin och skulle rida Tore så vi tog en tur runt lilla slingan och heeela vägen så skrittade hon fram!!! Såfort hon började maska så var jag på henne med sätet å hon hängde på direkt! Hon är så rolig som verkligen soakar efter lektionen och blir bättre dagarna efter! Tecken på att hon förstår ändå :D


Travade hela kalvsviksvägen och hon hade en schysst trav där hon längden stegen avslappnat och bara rullade på framåt, stackars Tore hängde knappt med, men vill inte störa henne när hon tänker fram av sig själv :D
Upp över slingan och pååkerdelen av slingan så började jag kräva samling, men inte sakta ner tempot och det gick några steg i taget och jag var snabb med eftergift!! 
Härlig tur i god anda med trevligt sällskap :D


Nu får
Man inte glömma reflexerna :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0