Tisdag

la fram tre skrittbommar och en box (då vi ju tydligen anmält oss till trail den 27e ;) Kanske ska prova lite...
Molly kändes trött och ovillig till att gå fram.
Hon håller på och tappar tänder för hon är helt slemmig i munnen, fullt med mat kvar däri och är svullen. Men hon äter upp all sin mat, har ingen feber och ser glad ut så vi rider på som vanligt :)
 
Försökte väcka henne genom att hitta på saker hit och dit, men hon va lååångsam och utan energi är det svårt att svänga mm...
Vi red samtidigt som Panenka och hennes medryttare och Molly tyckte väl mest att "vi kan hänga där de är och inte görá så mycket" Men fick upp henne i en ok trav, men fick smacka för att hålla igång henne.
Sedan gick Panenka upp till stallet å då vaknade Molly :D
 
Traven kom och kunde tom öka på långsidorna och berömde och försökte svänga och fixa i traven med bibehålld takt och lyckades.
Galopperade båda varven över boxen så hon fick tänka lite, svårt, men hon klarade det.
 
Backade genom skrittbommarna, svårt då jag lagt dem så tight! Skulle behöva lite mått, men har ingen regelbok, så om nån kan travbomsmått, skrittbomsmått, backmått i L och liknande, så skriv gärna ner dem här är ni snälla :D (förlitar mig på Elin eller Chris ;) )
 
gick sidepass över bommarna och den satt där den skulle :) (men det är ingen sidepass på tävlingen, men kan ju va bra att kunna ;) )
 
Vändningen i boxen gick åt helvete! Inte fan kan vi vända mitt på inte :P Har ju lärt henne att vända på bakdelen eller framdelen och absoluuut inte mitt på... jaja, vi får se hur det går, får testa nån gång till innan tävlingen :)
 
Ikväll är det fredrikträning, jag lyckades ju boka in den på en onsdag :P woops! Är ju gympa med grabbarna idag, så Johan får ta grabbarna denna gång och stå över lektionen, så får han ta det nästa gång.
Sedan ska jag satsa på att rida ut imorgon, sedan komemr hon stå fredag lördag söndag då vi ska hälsa på min mamma i Arboga. Sedan va denna vecka slut liksom :P
Sedan är det bara 5 dagar kvar innan tävlingen så vi ska väl försöka hinna med någon dag trailträning och någon dag från marken och någon dag i skogen nästa vecka :)
 
That´s all for now!
Puss på er
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0