Ibland ska man ha tur

Skyndade oss hem från mamma och Peter för att jag skulle hinna rida innan stundande regnet.
Först molly, ner på banan å hade fokus på tempo och tolererade inget maskande. Trav galopp trav galopp och inte bara dö när jag saktade av till trav från galoppen utan faktiskt fortsätta tänka framåt :) 
Red lite över bommarna som nån lagt i tre fyrkanter så red hit å dit i trav.


Red bara 15 minuter på banan å tänkte att jag skulle hinna skritta av en bit på vägen innan regnet bröt ut (hängde verkligen i luften) så gick till lilla skogen och ner en annan väg som jag inte vågat gå med henne tidigare då den är jättebrant å hal och man måste ta ett steg i taget så jag tänkte att "nu är hon tillräckligt stor för det!"
Så coolt när man kan be henne stanna och bara plocka upp vänster fram å flytta åt vänster, plocka upp höger fram och flytta fram den och sedan be om myrsteg i slowmotion hela vägen ner och det bara fungerar!!!
Sedan red vi runt lite där å skulle fota, men tänkte att "varför inte filma" så satte igång kameran å bad om galopp
http://youtu.be/td-7J8l8HTk
Och stopp :)
Duktig häst :)

Så gick vi vidare å bad om sidepass över en stock framåtillbaka

http://youtu.be/GVO-AVC70mc

Red vidare och tänkte att backa på nå svårt ställe ska vi testa, så bad henne backa in på en snårig liten stig för att byta till en annan stig :) eftersom vi brukar gå fram där så var hon vääääldigt tveksam, vad tusan gör matte nu! Men med lite övertalning så :)


http://youtu.be/AScX_YGzBhA



Sen gick vi tillbaka till stallet och inget regn :) förberedde mig på att hinna rida Tjabo med.... Hår in i stallet och jag lovar att när hon tog sista steget in så kom regnet!! Shit vilket oväder!!!
Gav upp tanken om att hinna rida Tjabo och fixade å donade i stallet istället å när jag ska ner å lämna ut Hö till hagarna så slutar det regna å spricker upp...
Så jag tar in Tjabo å tänkte att "en kort skrittur ska vi väl hinna innan riktiga stormen kommer" så gör iordning honom å går mot kalvsvik. De har inte plöjt åkern än så gick in där, travade ett varv (tar ca 15min kanske) och sedan galopperade vi ett varv (trav i nedförsbackarna) och det va såååå kul!!! Tjabo älskade det!!



Går tillbaka å hoppar av vid rosenhill... FAAAAAAN!!! Jag har galopperat av båda framskorna!!!
Hade jag vetat att jag skulle ut på åkern hade jag självklart tagit boots, men jag skulle ju bara ut å skritta...
Jaja...


Tillbaka till stallet å fixar Tjabo å grejar å sätter mig i bilen å kör hem, 3 timmar senare, då! Himlen öppnar sig och det vrääker ner!! Ibland ska man ha tur :)
Hoppas ni haft en trevlig helg :D
Kram på er





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0