horsemanship D

Så var det dags för klass 2
 
Efter pleasuren så gick jag ut till framridningen och tänkte att det kan ju va bra om jag hade galopperat några steg med henne inför horsemanshippen då den innehåller galopp, gjorde två fattningar och släppte fram henne ordentligt och fick va nöjd med det, jag skulle ju bli nöjd bara hon tog ett galoppsprång under mönstret då jag inte ville kräva för mycket då det ändå va rätt svårt med galopp på liten volt osv...
 
In i ridhuset och väntade på min tur, alla red på vänster sida, eller ja, nu efter vet jag det, jag tänkte inte så mycket på det då jag i min hjärna läst mönstret lite tokigt och var tväääärsäker på att jag skulle va till höger om konerna, hur jag nu kunde tro det, här är mönstret ;) :
haha, men va väl nån sorts blackout ;)
såhär såg det ut när jag var på fel sida om konerna hela vägen, men min häst ändå gjorde det jag bad om, galoppen blev sen och lite krokig, men ändå nöjd med att hon ens fattade då vi inte är riktigt haj på det än, just att få galoppen att starta på ett visst ställe :) :
 
 
Domaren tyckte: DU RED HELA MÖNSTRET PÅ FEL SIDA OM KONERNA.... Annars såg det bra ut ;)
 
hahahaha, ja, men det är väl därför man tränar på att tävla va? För att göra dessa misstag :D
 
Vad jag tyckte:
Jättenöjd med henne i collecting ring, både innan och efter start, lugn och fin framridning till starten, stod helt still och väntade på startsignal, snubblade när jag skulle ta galoppfattningen och hamnade ur balans, men galopperade ändå en stor del av volten, var lite väl på i sista joggen, bad om stop lite tidigare än vad hon gjorde och fick ta i henne lite, vilket jag är ovan med, samma i backen iom detta, men hon backar ändå avslappnat, men med lite för mycket hand från sin matte :)
 
Sedan var det dags för railwork, och jag som itne hade koll på att jag hade ridit på fel sida konerna va med på det, trots galopp, då jag trodde att det skulle gå ok.
Det gjorde det ju, tom i galoppen trots vår svåra galopp :) Hon höll den och ville framåt :D
Annars så var jag supernöjd, det va stressade hästar bredvid och bakom och hitan och ditan. Efter galoppen blev ju joggen ingen jogg utan med trav då hon ville framåt och jag inte vill bromsa hennes framåtanda då hon ofta går för långsamt så det kändes kul att hon var "på G"
 
Såhär såg det ut:
 
Överlag så jäkla stolt över min häst och mig!!
 
 
 


Kommentarer
Chrissie P

Äsch då, sånt händer lätt tyvärr. Dock brukar de bara hända en gång ;) Men även om du skulle rida fel mönster i framtiden så rid railworket! (Om du inte blir utplockad av domaren så klart) Du har betalt för att få va med, så då är de lika bra att köra :) Om du förstår vad jag menar, även om du blir diskad av fel mönster så gör färdigt för träningsskull :)

2014-09-09 @ 10:17:56
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0