Från marken

Jag har ju mest ridit nu och det märks på min lilla dam, kommentarer från henne såsom "varför då?" "Menar du nu?" "Nä, vi tar det sen!" ekar im itt huvud och det var helt enkelt dags att ta tag i det ;)
Så dryg och så okoncentrarad pålle får man leta efter!
Inga dumheter, men bara att hon tog kanske 3-4 steg på sig innan hon börjar trava, ett halvt varv med galoppkommando innan hon tar galoppen och lite segt look at me säger att det var länge sedan vi jobbade ihop från marken.
 
Varnade de andra på banan att "snart kommer ett utbrott, sen blir det bra" och jag vet faktiskt inte om de alls hade nån aning om min plan, men lika bra att varna ;)
Sen ´kom det, i vänstergaloppen, äntligen! Tre halvbockar å lite släng med huvudet som jag fick "jobba bort" på bara sådär en två steg sen svarade hon på mina signaler!
Galopp på en gång! Trav i samling runt mig och en jäkligt bra shoulder in åt båda hållen! TACK!
Jobbade lite i traven och sedan slutade vi :)
 
Ikväll är det stallmöte och gymnastik för mina små, men hoppas hoppas hoppas att Johan kan ta gympan så att jag hinner rida för imorgon ska jag på Bio, så då hinner jag absolut inte rida, sedan är det fredag och då önskar jag mig uteritt, så skulle behöva rulla lite i galopp på banan ikväll, för att fortsätta bygga på det vi kom över igår från marken fast uppe i sadeln :)
 
Ha en bra dag mina vänner :) tre dagar kvar till täääävling :D
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0