Premiär

Idag har jag ridit molly med träns med bett över repgrimman :D
Gränsade i stallet och hon var inte särskilt brydd, gapar fint och står dr med bettet imunnen (fick inga bilder då min lur dog :/)
Borstade henne och frågade Lena om hon hade lust att hänga med mig på banan en stund då jag tänkte testa rida en snabbis.

Började longera och ohojoj allt satt sedan igår!! Hade inte med nåt spö, men det behövdes inte för hon ökade gångart bara på min första signal (fram med handen som visar vägen) heeela tiden!!! Tempoväxlingar och allt satt som en smäck!!
Trots bett :D

Så hoppade upp, böjde skrittade runt, vände, backade åt båda hållen (runt vänster bak går sååå bra! Men åt höger gårinte alls, så får ta tag i det nästa gång)

Jättekul!!

Godnatt mina vänner


 


Kommentarer
Elin

Åh vad kul! Ni är så jäkla duktiga! kram

2014-11-13 @ 10:53:00
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0