Höstens planer

Sitter på jobbet och vilar kroppen efter att ha städat hela fm och funderar över höstens planer med Molly nu...
Tidigare var ju planerna att träningstävla de tre tävlingarna med resultat att vi skulle bygga vår teamspirit, vilket jag känner att vi lyckades med (den tredje blev ju inte av, men de första två tävlingarna, en inomhus och en utomhus)
 
Så vad händer nu i höst då?
 
Var ju på clinic för John nu i helgen och stämde av en hel del kan man säga, jag börjar få klart för mig att det är dags att sätta högra krav, hon vet var eftergiften finns och hon är redo att ridas med mer kontakt och krav på samling. Så vad behöver jag nu göra för att göra det då?
 
På torsdag kommer John hem till oss, det är Johans födelsedagspresent från mig (smart va, att ge en present som jag själv kan utnyttja ;) ) så vi har 6h tillsammans att utnyttja på bästa sätt på det som vi vill träna på.
 
Idag hoppas jag hinna rida en kortis efter lunchningen innan dagishämtning, och då tänker jag fokusera på FRAMÅT! Ha med ett spö och inte nöja mig med lägre energi än vad jag faktiskt vill ha ut av henne när jag säger skritt trav eller galopp, hon ska svara direkt och ändå kunna hålla sin huvudposition där jag sätter henne (nya krav) och jag måste tänka på att sitta i framåtsäte när jag vill fram och inget annat! Så fokus idag, även om stunden jag rider kanske kommer begränsas till 20-30minuter är framåtbjudning och huvudposition.
 
Imorgon kommer jag nog inte hinnan rida plus att jag ska till naprapaten, så det kan va bra för kroppen att vila och återhämta sig efter det (samma för Molly som nu kommer ha ridits 4 dagar på raken)
 
Så på torsdag är det dag för träningen och vi får helt enkelt se vad vi ska träna på då, jag ska visa hur jäkla bra vi är på att göra det vi fick i läxa tills på torsdag och sedan ha en häst med framåtbjudning (sikta mot trädtopparna va? ;) )
 
fredag lördag blir vila och söndag kommer jag ha fått massa inspiration från John-clinicen i Johannesberg, så då kommer jag vilja rida :)
 
men sen då? Resten av hösten?
 
Skulle vilja komma till nåt ställe som har kor....
Skulle vilja åka till lite olika ställen bara för att få in resandet i träningen...
 
Sedan december januari får bli mycket vila, då är det jul och allt sånt och hon mår bara bra av att stå och vila kropp och knopp från allt hon lärt sig i år. Dagarna är korta, vädret kommer va kasst, kallt å hemskt, så då har man inte mycket energi över till annat än att få hästarna att må bra bara :)
 
Och sedan räknas hon som 4!! (Trots att hon precis fyllt 3 ;) )
Wow!
 
Jaa, undrar hur hösten kommer bli....
Förlåt för förvirrande inlägg, men bara har så mycket planer och funderingar, så skönt att sätta lite ord på dem iaf...
 Ha det gott <3
 
 


Kommentarer
Elin

Vilken trevlig läsning.

Kom till mig och träna i ridhuset! Både resa och bra sällskap ;) Kan det bli bättre ;)

Svar: jaaa :D Det gör vi gärna!!!!
Tjabos matte

2014-10-14 @ 11:57:20
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0