15 dagar senare

Och jag rider min donna igen :D
 
Igår var Fredrik hos oss och höll träningar igen.
Usch vilket väder det varit hela dagen och sedan efter träningen, men under träningen kom som tur var bara några småskurar :)
 
Vi red fyrklövern och gjorde 90* vändningar vid varje kon. Jag har ridit den förut, men inte haft en kon ute i hörnen med, så det blev många vändningar och många koner som rasade ;)
 
Molly skötte sig så jäkla bra!
Vändningarna satt där de skulle när jag kom åt rätt och på mitten så skulle vi stoppa och fram igen. Så träningen gick lite ut på att i vändningarna, sitta korrekt för vändningen och i mitten stopsäte, upp i neutralsäte och hästen går fram i framåtsäte och det gíck kanoners.
Molly lärde sig ju leken på andra försöket så jag varierade att bara stanna på mitten till att rida igenom, stanna före eller efter, kräva back istället för stopp (backa på en gång utan att stanna först) och fram på en gång utan att stanna upp. Allt för att min smarta häst inte ska spela ut mig ;)
 
Sedan travade vi och gjorde lite samma, fast skritt på raksträckorna och trav i vändningarna. jag orkade åt ena hållet, men sen va ländryggen trött, så jag hoppade av och avslutade och jag är jättenöjd!
 
Hon kändes fin i kroppen, med mig, hon maskade inte utan höll den takten jag krävde och hon verkade tycka att det var kul :)
 
Idag ska jag till naprapaten igen och hoppas lösa upp ännu mer, när jag ska lägga fram högerskänkeln så gör det ont i ländryggen och idag har jag ont i nacken då jag somnade på soffan igår :P
 
Ha en fin dag allihopa
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0