Hann inte rida

Såklart...
Suck och pust och stön!
Gick en bit med Tjabo som hoppat i en ettårig hingsts kropp och höll på att mosa in mig i en bil, stegrade och vände rumpan mot mig...
Jaja, nån gång ska väl va den första, men va övertygad om att jag plockat med mig fel häst, men det va Tjabo..

(I förrgår var Johan. Ute och promenerade med Tjabo i skogen när en älgmamma attackerade Tjabo så han slet sig och galopperade hem, skadade ena bakbenet på någonting så det är svullet å dant, så han behöver röra på sig, men ska tydligen va livrädd för vägen nu :/ )

Gick ner på banan å longerade istället och det gick så bra så :)

Sedan skulle jag ta in molly, men luften hade gått ur mig så spolade av henne och ställde in henne bara :)

Imorgon hoppas jag rida...
Vi får väl se vad som händer då ;)

Puss på er




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0