Utmana ödet ;)

Åkte till stallet direkt efter dagis, vägen förbi McDonalds och köpte middag så att de små skulle hålla sig lugna.
Hann mocka och fixa allt och rida Molly iallafall :) (målet var att hinna rida båda hästarna, men en är bättre än ingen) :)
Skrittade runt och krävde lite samling och ställning. Gick över bommar i solfjäder och bommar påt rakspår och runt konor. 
Travade rätt mycket och hon tog i och jobbade, kändes så jäkla fin!!
Galopperade kanske 5varv i varje varv och hon kändes villig och med.
Sedan gjorde jag en övning i skritt som
Jag läst i en bok, fotat den nedanför.
Gjorde bara i skritt, men gick verkligen jättebra :D så kul att göra saker man inte gör samma jämt :)
Jättenöjd med att jag hann rida Molly, besviken att inte Tjabo fick nån kärlek, men han fick mat och täcke på sig iaf ;)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0