Lördag

Dagen spenderades i Rimbo, på Johannesberg, för att vara publik på JOhns clinic.
Kul att träffa alla duktiga människor som verkligen kämpar på och växer med sina hästar, och kul att få lite inspiration, men även att träffa John och stämma av inför tisdag onsdag, då han ju kommer hem till oss för att ha privatclinic med Johan Kela och Mig :D Ska bli så himla kul!!
 
Påväg hem plockade vi med oss Diesel (Kelas häst) så att han kom hem till oss i god tid inför tisdag och vi kan träna lite ihop.
 
På kvällen red jag Tjabo och Kela Diesel. Tjabo var pigg, men ändå villig, mycket ben och tålamod så fick vi till det, han vill ju springa springa springa och han är svår att övertala att inte ha bråttom till bussen ;) Något vi ska fokusera på dessa två dagar med John :)
 
Diesel gick som en klocka! Shit vad fina de var! Så kul att se att det händer grejor och att Diesel jobbar nu (hade lite illasittande sadel tidigare)...
 
Molly jobbade jag från marken, klockan hade hunnit bli 22.45 när det var hennes tur, så ner på banan i alla gångarter, rörde sig mycket bättre än i början på veckan och kändes med mig, men lite "seg", men fick upp energin och sedan dansade vi tango och fick till några riktigt bra vändningar, från ena hållet 180grader runt och in i galopp första steget, alltså en riktig rollback, från marken, så jäkla cool min stooora häst! Svårt att hålla koll på benen i vändningarna när de är så lååånga, men hon börjar få koll :)
 
Sedan sov jag gott några timmar ;)
 
 
Tänk vad liten hon var när jag fick hem henne 6 månader ung <3
Nu nästan 160 i manken ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0