Träna träna

Kela är fortfarande kvar här med diesel så vi försöker rida ihop så mycket vi kan och ofta hänger vi i stallet mellan kl 20-01 på vardagarna så man är heeelt slut!! Därav dålig uppdatering :)

Onsdag 

Molly hade tappat en sko så hon fick jobba över bommar i alla gångarter från marken och var riktigtbra på att taxera själv och tyckte nog att det var riktigt kul!!
Sedan red viTjabo och diesel på banan, diesel har fuskat och kört lite med kela så jag (trött som tusan) red igenom dumheterna sedan var han som en dröm!!! Tur vi är vänner så att vi kan bli lite sura på varandra utan att ta åt oss ;)

Tors
Så tog vi tag i diesel och kelas teambuilding och mina fyrbenta fick stå :)
Kela fick några nycklar och diesel fick en matte som menade vad hon sa!! Bra jobbat!!

Fredag


Red Tjabo och diesel på banan, ben ben ben! Gud vad jag har slarvat å Gud vad bra det går när jag riiider ordentligt!

Kela hittade några nycklar till och set går bättre och bättre för varje dag :D



Olle och Johan började få ner telefonstolpen till rundkorallen och den kommer bli asnajs!!

Lördag
Vi började med att rida ut påTjabo och diesel (då vi red när det var ljust :D)
Red t kikartorpsslingan och klättrade upp och ner för backarna flera gånger och stannade och backade i nedförsbackarna och verkligen använde rumpa rygg på dem :)
Sedan hemåt och in i lilla skogen för att gå över alla tjocka stockar så de fick lyfta ordentligt.
Taggade lyckliga tjabo hoppade först, i slomo, över första höga stocken flera gånger, fram t stocken, halt ber om ett steg, han flyttar vikten till rumpan och upp med framdelen och i slowmotion hoppar över stocken. Pucko! Men kul ;)
Sedan gick han över de andra några gånger, men sista när vi ska gå hem så hoppar han värsta travarskuttet, utan rygg, jag satt fan 1m ovanför sadeln ;) vred runt honom och sa att nu får du väl för fan slå på hjärnan! Och efter det så gick han över ;) han älskar att hoppa! Men jag bad honom att gå :)

Sedan hem till banan och kela jobbade på galoppen, nu börjar de bli ett team, kämpa kämpa!!

Hoppas ni haft en kanonhelg <3


 




Kommentarer
Elin

Känner verkligen igen det där med att det går så bra när jag verkligen rider.

2014-03-17 @ 15:09:32
URL: http://beautyalices.blogg.se
Chrissie P

Va roligt att ha en kompis o träna med så där lite mer intensivt :D

2014-03-17 @ 17:52:13
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0