Torsdag

Skulle rida ett kort pass på banan innan jag skulle hjälpa Ronja med Katitzi.
På med stånget och husses sadel, men det var hemsk kramsnö på banan så skrittade och joggade fram å tillbaka till svinstallet, då vägarna va helt ok :) snart är väl våren tillbaka får vi hoppas <3
Ronja och Katitzi får MVG på dagens lektion, sist så gick vi igenom look at me stillastående, vända bort rumpan och få fokus på matte, tog med det upp i sadeln och flyttade bakdelenuppsuttet (något Katitzi har väldigt svårt för och aldrig riktigt lärt sig)
Idag fortsatte vi på förra lektionen och skickade ut henne på volt och be om look at me och stanna korrekt, de är båda väldigt lättlärda och Ronja ger eftergift preciiiiis i rätt tillfälle så de går fort framåt! Jättekul att få lära ut lite tips och trix :)



 


Kommentarer
Elin

Vad duktig du är som hjälper till och lär ut! Jag är helt värdelös när det gäller sånt :)

Svar: Jag tycker att det är jättekul! Nästan roligare än att träna själv :D
Tjabos matte

2014-03-20 @ 19:18:23
URL: http://beautyalices.blogg.se
Jossan

Åhh synd att det är en bit att åka annars skulle jag och jack också vilja ha hjälp :D Chris finns ju självklart också :D

2014-03-21 @ 16:51:02
URL: http://jojawestern.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0