Så, hur gick det idag...

Hade bestämt mig för att inte rida, tog ett glas vin efter maten å hängde med familjen. Bor på Herrhagen nu två veckor när pappa å Lena är på Maldiverna <3
Gick ut och skulle longera henne i regnet, som sakta övergick i snöblask och gjorde så.
Tog långa repet å gick på direkt, galopp!! Och hon galopperade och galopperade, inte en dumhet, bad om att få sakta av, men jag visade att "det gör du när jag säger det! Galoppera!!" Och så höll vi på, i båda varven, kanonbra gick det! Hon var lite förvånad, "var tog snälla matte vägen, varför så bestämd" och var positiv och öronen fram och lyhörd.
Travade runt på små volter och sedan vad om galopp i båda varven på små volter och fick det.
Hmmmm....
Vafan! Vi är ändå dyngsura...
Upp till stallet, på med sadel å korta repet å ner igen.
Galopp i båda varven å hoppade upp.
Kolla så böja och flytta bakdel fungerade å iväg i trav.
Trav trav trav och in i vänster varv och bad om galopp en spark utåt bakåt, påt igen galopp!! Nä, en början på bock, böjde in flyttade bak tugg tugg ut i höger varv, suuuuperfin trav!!!!! Och så bad jag om galopp, pussade och där bar det av! I lugn, samlad, rund, härlig, underbar, fantastisk galopp!!! Galopperade två varv, stop, tugg tuggtugg, klapp klapp klapp andades 2minuter uppe på ryggen, stillaståendes, sen hoppade jag av och gick med henne en stund som avskrittning. Jag vann jag vann la lalallala :D
Haha
Nu mår jag bra <3

 


Kommentarer
Chrissie P

Jag är så imponerad av dig Tette! Du är fantastiskt duktig :)

Svar: Åh tack :')
Tjabos matte

2014-03-03 @ 23:09:38
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0