Torsdag


Torsdag fm:
Ska försöka sammanfatta dagarna lite mer noggrant än vad min hjärna gör just nu ;) hjärnan tänker: wow! Kul! Coolt! Vill aldrig göra nåt annat! Så stolt över min häst! Så stolt över Johan och Tjabo och så stolt över mig själv! Vilka framsteg vi gjort! Oh My!!!!

Det första vi gjorde var att alla gick in i stora ridhuset och så fick alla visa om de kunde flytta fram och bakdel. Molly var såååå duktig!!! Fokus på mig och känslig å fin! Trots vår dåliga start med lastningen på morgonen ;)
Tjabo var lite stel och husse med ;) men med lite hjälp å tips så satt det snart. Tjabo har verkligen blivit så lyhörd på vad husse ber om...
Sedan körde vi en lek, där det var en punkt/streck  där du startade med hästen (ex nosen på hästen vid bokstaven B) en hästlängd fram var ett streck till så när man började så skulle man vid det första strecket be om galopp, och innan det andra strecket va hästen tvungen att galoppera!! Sedan galoppera ett varv i ridhuset och sedan igen vid det första strecket så fick man inte be om stop innan det, utan efter strecket, men innan det andra strecket så skulle Hästen stå still :)
Av 12 hästar å vi va 2 som klarade det varav jag och molly en av dem!!! :D wow! Och inte en uns tog jag i henne i tygeln, hon bara gjorde sitt jobb!! (Den andra va lite väl mycket hand på tyckte jag personligen ;) )
Sedan skrittade vi ut en sväng med Irene och Walle <3

Sedan tog vi lunch, sååå varmt å både vi och hästar behövde lite siesta.

Sedan var det de andras tur att testa lite olika saker, flytta delar, trava över plockepinn mm. 
På kvällen tog vi ut dem och gick en bit och hälsade på kossorna som kommit dit på em, molly verkade inte rädd och Tjabo såg överlycklig ut, som typ: "äntligen husse!!!"

Dag 2 kommer senare :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0