Stolt!

Molly mycket bättre bak i ryggen så sadlade och gick ner på banan, hoppade upp och hon va så positiv och med på en gång :)
Hade kvar några hinder på banan så gick mellan sockerbitarna, runt poolen, sidepass och vändningar och allt bara flöt :D

Har jugått genom grinden från marken å det har fått bra, häromdagen stannade jag henne bara bredvid och då va hon faktiskt lite fundersam på grinden och nästan lite rädd (vilket hon aldrig brukar vara för typ nåt, så jag tänkte mest "ja, det va ju typiskt, när hon väl blir rädd för nåt så är det nåt vi måste kunna för att komma in på tävlingsbanan om en månad..."
Så jag nöjde mig med att bara stå där...

Idag så ställde jag henne på vänster sida. Stod där och sedan red vidare.
Ställde henne på höger, stod där och sedan backade därifrån.
Ställde henne på vänster å tänkte "jag öppnar haspen"
Gjorde så, hon va jätteintresserad av grinden och fokuserad på mig, så jag backade, öppnade, bad henne gå igenom, smög runt, flyttade in henne, stängde grinden och voilà!! Första gången grind uppsutten och vi gjorde det felfritt :D

Jag hoppade av och avslutade där och var sååå stolt <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0