Ny sadel

Dags att ta tag i bloggandet nu när livet börjar återvända :D

Först och främst:
JAG HAR INTE CANCER!!
:D
Helt fantastiskt skönt när jag fick reda på det dagen innan chappen :)
Allt har läkt nu och jag mår bra och har satt igång med allt vad hästägande innebär igen :)

Under mina 4 veckor utan ridning så red Johan några gånger, men molly fick mest sommarlov och gå i sommarhagen :)
Tjabo knäckte till sig när han släpptes ut på skogshagen 6juni, men det fixade kiropraktorn i fredags som först då hon varit bortrest och känns dumt att ta ut någon annan när hon är bäst ;) så han har gått på lite sparlåga,hållts igång, men inte tränats...

I torsdags var vi på scandinavian western på sadelutprovning med molly. 
Hade med mina sadlar (som jag vet sitter kaos på henne) och vi började utprovningen. Han la på kanske 10 olika sadlar varav tre st låg ok och två av dem låg bra (till att börja med)
Red en timme i "tom Gus ladies reiner" först med en pad, sen en annan och även utan pad, men den låg inte riktigt 100, annars var jag supernöjd med känslan på den, kom åt henne ordentligt och jätteskön! Den kostade 17900kr och det kändes vettigt att lägga på en växande unghäst (vilket även Tommy tyckte) men låg inte bra, så vad ska man göra...
Jo
Provrida den andra :P 
Red i den en timme med olika paddar och den va jätteskön den med och med en helt ny slags pad så låg den kanon (reinsmanullpad med sydda tryckkanaler på något vis, köpte även en sån till Tjabo)
Så den blev det, en bobs custom tg supreme ladies reiner, för 32800kr... 
Men den va iaf nedsatt 4000kr så dåtjääänar man väl pengar va??! ;) 
Hoppas hon kommer kunna ha den resten av livet, den kommer ligga ännu bättre när hon breddat sig :)

När vi va där så fick hon hälsa på kossorna med :) 
Först var de lite scary, men sedan sög hon mot dem och ville in över staketet :D bådar gott för framtiden <3

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0