Morgonstund har guld i mumd

Det började ju sådär, kan man säga...
Upp 4.15 och hälla i sig kaffe...
Ut å på med skydd, in med Tjabo, så va D mollys tur...
Började bra, hon gick på lemmen å nästan in, men får panik å kastar sig bakåt, sedan får jag inte fason på henne, hon spri ger över harven, backar in i hösilagebalarna, inget funkar... Tar in Melker först å hon går efter honom in å så stänger jag lemmen... Å ser... Världens hål i lemmen!!!
Men det hade inte jag sett för gummimattan låg ju för, molly försökte säga det, men jag lyssnade inte :'(
Jag suckade å sa att vi kan inte åka...
Tur att Johan behåller lugnet i dessa situationer.


Vi tog försiktigt försiktigt ut hästarna så att de inte skulle trampa i hålet. In med dem i stallet å Johan hämtar pappa så de fixar iordning transporten, kapa skivan, dit med ny å på med nummerplåten.
In med Tjabo å sedan tog vi för säkerhetsskull Melker plus lina på molly ( då jag förstod varför hon blev som hon blev imorse, hon kände ju att den gav vika)


Hon gick in och vi gasade iväg, 1,5 Tim försent :P





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0