Upp som en sol och ner som en pannkaka och raket upp igen ;)

Skulle skritta ut på molly med Johan å tjabo och Lena å Tore.
Kände från början, redan i stallet, att hon hade mycket energi! Men hoppade upp på stallplan å skrittade iväg.
Vi har ju bara sällskapat med en häst i taget så hon blev råtaggad i den nyfallna snön...
Redan efter typ 50m på vägen så kände jag att det inte va nån ide så jag hoppade av innan hon skulle toka ur...
Vände hem, tjabo följde med tillbaka, men Tore fortsatte ut på en tur, så självklart blev fröken upprörd och började studsa runt å stegra å ha sig,
Fick henne med mig å gick t ridbanan.
Skickade runt henne några varv i skritt å look at me och fick henne att slappna av och hoppade upp, först stelt å ryckigt å huvudskakningar å inte alls lugnt å avslappnat, men gav henne lite uppgifter och Johan hjälpte mig med att coacha så efter några minuter talade vi samma språk igen ;) 
Gjorde några början på rollbacks mot väggen å fick till det så avslutade när vi va ett och hon var min fiiina molly ;)
Johan skrittade bara runt lite på tjabo så han slapp stå i hagen, stackars tjabo missade sin mysiga ridtur :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0