Superpeppad, promenad, botox

Godkväll!
Skulle rida ut med Malin å Tore, redan vid sadlingen så sa tjabo att nåt va fel, men hoppade upp å red iväg, men han kändes ovillig å ojämn så vi tog kikarberget runt å jag hoppade av halvvägs.
Antingen hade han träningsvärk från igår, kanske blev en lite lång tur efter att ha varit konvalescent...
Eller så va det nåt annat...
Men nånting var det å han ville inte gå å bajsa heller (gör han alltid annars, men nu stannade han och bajsade två gånger å gick inte att rubba) men men...
En liten promenad imorn å nya tag på onsdag blir planen för honom...

Molly är apsvullen i vänsterbak, under hasen å ner mot kotan, men inte lägre.
Såg resan igår, imorse va det värre, under dagen har det gått ner lite i hagen men tog ner henne på banan å skickade runt henne lite med det korta grimskaftet, inte halt, travade runt lite lugnt å vände lite å shoulder in å allt sånt, hon va med mig å verkade gilla det :)
Skulle göra en vändning å jag gick på lite väl aggressivt (kom jag på efter) så istället för att följa handen åt höger så kom jag ivägen så hon kastade sig åt vänster så repet slog upp från min högerhand och spändes åt vänster å slog i 180 rakt på min överläpp, så jag ser ut som jag botoxat den :P eller fått en snyting ;)
Jag varvade ner å tänkte efter vad jag gjorde för tok å gjorde om å gjorde rätt å hon va med :) dumma mig!!

Sedan bad jag om galopp på liten volt i mitt korta korta rep å hon va så fin!! Inte en dumhet å rund å fin galopp bara 2-3 varv åt varje håll <3

Sedan gick vi in å svullnaden hade gått ner avsevärt, stödbandage å in i boxen, får se hur det ser ut imorn :)

Kram på er 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0