Hjärnjobb

Byggde en liten bana till molly

Slalom, back, sidepass över bom, treklövermönster runt tunna och hinderstöd och flytta matskålen mellan hinderstöd :)
Hoppade upp å började på n gång så hon va piggelin och jag ville ge henne uppgifter.
Har aldrig gjort sidepass över bom eller flyttat saker mellan hinderstöd, men man måste ju börja nån gång ;) gjorde allt å gick bra, små steg och inte så höga krav :)
Varenda gång jag gick runt stödet som hinken hängde på så skulle hon attackera den och bonka till den, pucko!!
Sa till henne varje gång, men fick nog inte riktigt igenom det ;)

Skulle filma när jag gjorde hela "banan" (men batteriet dog efter 2minuter varav 40sek var fixa tyglar och hoppa upp och 40 sekunder var knyta ihop tyglarna efter att de lossnat...)
Iaf, fick med slalom på häst som inte är helt med ;) huvudskakningar och sedan styr jag emot hinderstödet med hinken och ska runda den, då ska hon bonka till den och jag blir sur och då blir hon surare och bockar iväg :P typiskt att vinkeln på kameran gör så att hennes snygga bockserie inte syntes ;)
Nä, men sååå himla typiskt att batteriet dog!!!
För efter att jag fått huvudet ur arslet å fått henne med mig så gick allt kanonbra!!!
Vi flyttade hinken mellan stöden på både vänster och höger sida, treklövermönster, sidepass över bommar åt både höger å vänster å snygga vändningar som riktigtkändes bra!!!
Och jag trodde ju hela tiden att allt filmades så jag var så stolt och glad att få ha det som minne, men icke sa Nicke, telefon död :'(

Inte nöjd med bockandet
Men nöjd me resten av passet :D


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0