Fredagkväll var hon dyyyyr!

Tog in fröken å borstade å donade å hon är alltid så duktig när man förbereder henne för tur :)
Hon står still, njuter, vet att det är hennes tur och taggar nog inombords ;)
Ner på banan å tänkte lite som med tjabo när han va unghäst, låta henne galoppera på lång lina och sålänge hon sköter sig så får hon bara va ifred och lunka på, och skötte sig, det gjorde hon!!
Två gånger kom huvudskakningar och krumbukter, då smackade jag bara på framåt (då hon tappar fart när hon vill bocka) så att hon galopperade på framåt och då liksom slappnade hon av och sket i bockandet...
När hon sprungit på bra i båda varven så krävde jag lite olika övningar och inga sura miner! Shoulder in utan "backslick" och tango fick hon MVG på :D
Bestämde mig för att hoppa upp å gjorde så, skritt stop back skritt trav stop back å lite tempoväxlingar. Sedan travade jag våra första 8or och små volter med krav på ställning och efter några varv fick vi till det :D hon är så härlig när ci förstår varandra och hon vill göra rätt :D
Sidepass utan att ta i tyglarna och försökte mig även på att flytta bakdel (framdelsvändnibg) utan att ta i tyglarna, men det var ett steg för svårt, så gick tillbaka ett steg och allt funkade bra :)
Så nöjd!!
Sedan longerade jag tjabo som sprang sprang å sprang, idag ska jag öppna upp hans hage så han kan röra sig lite mer, han ser ut som en dräktig märr efter att ha stått på fri tillgång i sjukhage ;)
Ha en trevlig helg!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0