Så lycklig!

Sedan skulle jag åka hem, men va resan sen till middagen så ringde hem å sa att jag tar molly med.
Tog in henne och ner för att skicka runt på långa repet.
Hon va liksom lite extra med mig redan från början, kändes rätt!
Släppte lös henne, på hela banan, och började med att ta hennes plats och få henne med mig lös, efter ett tag hade hon 110% fokus på MIG och var där!!! Hon gav hela sig!!!
Vi har haft bra kontakt många gånger förut, men detta var nåt annat!
I 15minuter kunde jag skicka runt henne runt mig, trava, skritta, stanna, byta varv, bjuda in, backa, och det svåraste ÖKA traven utan att hon tappade fokus! Med lågt huvud ställt korrekt inåt! 

Åsa kom ner på banan och är mitt vittne ;) både Åsa och jag var helimponerade av min prinsessa! Japp! Idag var hon min prinsessa!!!
Avslutade och gick upp till stallet och ställde henne lös i gången och med öppen boxdörr (då brukar hon ALLTID utmana och vilja smyga in när jag inte ser) men hon stod kvar!!! Trots att jag gick in å ut ur sadelkammaren, in å ut ur foderkammaren så stod hon där med öronen fram å fokus å bara väntade! Hon hade en helt annan aura, hon va häst och inte monster!!!!
Jag gick fram till henne, kliade henne på halsen och skickade in henne i boxen, då gick hon in, inget buffel, inget trängande, bara totalt samförstånd och lugn!
Jag bara va mållös å tittade på Åsa som hajade vad jag ville säga, men inte riktigt fick fram, "jag såg Tette!!!" Sa hon, lika glad hon :D
Sååå lycklig att jag valde att ta ner även molly på banan! Så glad över denna dagen och kommer plocka fram den i mina tankar alla de andra dagar som man kämpar på i motvind! ;)
Tack Molly!! Tack för allt du lär mig!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0