Kiropraktor

Idag kom bästa kiron ut till Tjabo molly och Tore
Tjabo satt rejält fast i höger SI ("bäcken") och han stod och somnade under behandling. På promenaden efteråt så gick han på bra och jämnt och kändes glad och positiv, ska ridas imorn och känna hur han beter sig i gångarterna. Hoppas det var det som fått honom att inte galoppera rent eller trampa under ordentligt.

Molly var ordentligt spänd i ländmuskulaturen värst på höger (som jag ju känt och även sett på morgnarna då hon tom kutat med ryggen för att hon varit så spänd)
Och på vänster SI så kanske därför jag inte sett någon märkbar skillnad i varven, bara att hon inte trampat korrekt under vid vändningar och i galoppen har hon galopperat ihop med bakbenen och inte velat galoppera fler varv.
Men nu ska jag testa rida imorn (är över en månad sedan då hon inte känts 100) och känna hur hon känns. Sedan ska vi töja så att hon trampar över ordentligt med bak (som look at me, hon ska alltså trampa under sig med inre bak, men jag ska stå mer vid bogen och hålla huvudet ställt för att töja genom kroppen ordentligt, sedan gå på medvärmande liniment på ländryggen så hoppas jag att hon ska va redo för igångsättning sedan :) nu har jag inte ridit "ordentligt" sedan november så nu har hon fått vila sig i form :) är ju bara bebis än :)
Tore va det nästaningenting med, men lika bra att ta en genomgång när kiro ändå är ute :D
Ska dit ikväll och pronenera med molly då jag höll på att hungra ihjäl förut ;)
Kram på er tappra läsare som står ut med min dåliga uppdatering ;) men nu ska hästarna igång så nu lär det bli lite mer av den varan :)
Tjing!!






Tjabo på promenad efter kiro



Leka i vattnet är bästa han vet :D  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0