"Löslongerat"

Kände för att det var dags, så länge sedan så ville mest känna var hon var, varit dålig med att jobba från marken på sista tiden eftersom vi jobbat så mycket med ridningen, men jag släppte henne lös på en gång.
Fick ta hennes plats en 5-6 gånger sedan va hon med mig i vänster varv, skritt trav stopp back å allt sånt satt, och flytta bakdel såklart.
Sedan va honmeckig att få in i höger varv så fick ta plats några gånger och kastade ut repet (håller i ett rep för att va tydlig med mina signaler) mot henne några gånger, sedan gick skritt trav å stop bra även i höger.
Galopp vänster gick kanon å galopp höger gick sådär, knappt ett varv sedan vek hon av och vände in i vänster varv igen...
På slutet flyttade jag på framdelen samt försökte mig på sidepass lös och det gick!! :D första gången jag testar, var verkligen inte perfekt, men hon försökte och jag försökte hitta rätt position :P
Jättenöjd och hon var med mig nästan heeeela tiden <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0