Lite vill ha mer ;)

Nä, men nu gjorde jag slag i saken och anmälde mig till WRU´s tävling den 27 september :D
 
Vår plan för hösten nu då, lite löst...
 
Idag och imorgon ska Molly fortfarande få vila, känns som att det kan va bra med minst 3 dagar efter tävlingen då hon ju bara är 3 :)
 
Sedan ska vi väl lite smått prova på att rida en westernridingbana eftersom jag anmält mig till det om 12 dagar ;) den 6e september, alltså nästa lördag, så ska vi va med på taures tävling.
 
Ligger ju på samma ställe som tävlingen som var i helgen, den är inomhus och förhoppningsvis med collectingring så att alla hästar slipper tokgnägga åt alla håll och kanter (något de vore försöka fixa till trailday nästa år tycker jag, då hade Tore nog aldrig dragit iväg sådär)
 
så då så ska vi vara med i en PLEASURE W&T, vilket betyder walk and trot, alltså bara skritt och trav. Passar utmärkt att börja med första tävlingen inomhus :)
Alla rider på spåret runt runt och ser jättetöntiga ut och så säger domaren kanske jog, så ska man jogga tills domaren säger nåt annat osv, så ska det se ut som en njutning att rida hästen :) därav namnet på klassen...
 
efter det ska vi vara med i western riding mönster 11, där western ridingen inte innehåller något galoppombyte (som i de andra mönstrena) så det känns också ok. Man skrittar in öven en bom, sen trav, sen travslalom och sedan galopp på diagonalerna med trav emellan, vänd upp på meddellinjen, stop, backa.
Är hon inte med mig så tar vi bara allt i trav :)
 
Det är planen för tauretävlingen :D
 
Sedan blir det minst 3 dagar vila igen, kanske mer, sedan är det 3 veckor kvar till wru tävlingen.
Där har jag anmält mig till trail D, ranchtrail D och trail at hand D.
Anledningen är att om hon känns fin och med mig på morgonen (alla trailklasser låg först på morgonen, så då blir det en kort dag) så rider jag ridklasserna och struntar i handklassen om hon känns trött. Är hon uppe i det blå på framridningen så stryker vi oss från ridklasserna och är bara med på handklassen :)
Känns som en bra plan :D
 
Sen ska det vara färdig tävlingstränat för denhär säsongen.
 
Tre veckor efter det så ska jag och Johan ha hem John en dag till oss igen. så då kan det va bra att ta med sig vad som fungerat och inte fungerat på tävlingarna, fundera över vad vi ska fokusera på under vintern (självklart ska hon få vila några veckor, det är hon värd!)
 
Men det är min plan för den närmsta tiden nu ialla fall :)
 
Ha en bra dag mina vänner!!
 


Kommentarer
Chrissie P

Kul att ni ska va me hos oss också :) Tänkte åka på Taures men ångrade mig när jag såg deras konstiga klasser. Ingen trail C, märkligt tyckte jag. Men på AWG ses vi! :D

Svar: Ja, jag vet inte vad de tänkt med...
Å ingen reining...
Men wru är det ordning på :D
Vi ses där <3
Tjabos matte

2014-08-25 @ 23:20:34
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0