Friska hästar!!!!

Fan vad skönt!!!
Tjabo rörde sig som han skulle igår! Underbart! Flugorna hade ätit på såret, då jag såklart glömde släppa ut manen på morgonen, men tvättade rent å på med aloe och idag är det torrt och fint och gjorde ingenting alls med det :D fan va bra jag är!!! Aloevera är bäst!! Jag VET vad jag håller på med, bara så ni vet!! Hepp!

Molly han jag inte göra något alls med igår då kvällen inte blev som jag tänkt, men hon blev borstad och fick träna groundtie.

Idag red jag molly på dagen då jag var ledig pga privata angelägenheter, skitdygn!!!

Hon va så fin och kändes så fin och helt underbar jogg där hon bär sig och börjar kunna samla sig och jobba :D
Härligt!!!
Tog fram grinden och gjorde den 2ggr och, förutom att hon vill äta upp den och stänga medmunnen så tror jag vi börjar få koll på den, har ju bara testat 3ggr nu :) men vill inte "träna" på sakerna för mycket utan bara göra dem så gott vi kan och bygga teamet och ha kul, så hon får stänga den med munnen, vi ska ändå inte traila in the future :)

Tjabo åkte jag tillbaka och red på kvällen med Åsa och Kela. Långa slingan i nästan bara trav och han va skitfin!!



Nu gäller det att njuta av de friska hästarna till nästa gång ;)

Nä, nu har Johan åkt å jobbat, jag ska ta ett stooort glas rött och sova inatt!
För att jag kan!
Godnatt mina vänner (och ovänner)
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0