Tandläkaren

Tandläkaren var i stallet idag å fixade alla tottosarna.
Först förklarade jag att molly blir tre i år, har varit öm på högersidan av huvudet och reagerat när repgrimman tryckt (som ni sett i vänstervarvet så går hon emot och inte känts normal) eller när jag ska klappa på huvudet så blir hon irriterad och hon egentligen är en häst som vill "gosa"...
Då började han med att säga att "brukar inte börja kolla hästarna förens sena 3året då de ska tappa allt i lugn och ro, få en chans att stöta bort vargtänder själv och att man inte ska röra för mycket för att de ska klara det själva, så vill du va rädd om dina pengar så känns det egentligen onödigt..."
Men jag gick på magkänslan och sa att "nej, nåt ÄR fel och jag vill gärna att du drogar och i alla fall tittar, även om su inte gör någonting konkret"
Så vi drogade och på med munstegen
"Hmm hmm oj oj hmm oj... "
Så lät han, veterinären...
Ut i bilen och hämtastortång och specialverktyg och började...
5 kappor bort!!! Som satt sig på sniskan, varav en på precis det stället som jag beskrivit och den var skitäcklig å rutten typ, luktade sååå illa!!!
Fick raspa en hel del för att de nya tänderna inte kunnat slitas som de ska och blivit jätteojämna!!
Av med munstegen och bort med den andra framtanden som inte velat lossna av sig själv...
Och det bästa av allt var att han var man nog att erkänna att jag hade rätt och att det var massor som behövde göras :D tack!! Det gillar och uppskattar jag :D
Och han förstod verkligen vad jag hade beskrivit innan :)
De båda vargtänderna sparar vi för att se om de lossnar själva, bara små riskorn som vore göra det, annars tar vi bort dem nästa år :)
Summan av kardemumman, molly tog dubbelt så lång tid som någon av de andra kusarna och jag känner mig så nöjd med att jag stod på mig och litar på min magkänsla!!! Bra Tette!!!
Let me take a selfie!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0