Lösjobb måndag

Kela höll migsällis på banan och jag tänkte att jag skulle lösjobba molly då hon är irriterad i munnen fortfarande och tuggar hit å dit så ridningen väntar vi med några dagar till.
Började i lina och hon va pigg å glad.
I högervarvet så bad jag om galopp och hon sköt iväg framåt!! Har aldrig sett henne galoppera så fort och hon satsade all energi framåt istället för att hoppa i luften eller stegra eller skaka huvudet :D
"Kolla! Jag ÄR en quarter!!!" Tycktes hon skrika ;)
Gick ner i lägre tempo och jobbade bara en stund på litesmåvolter och sedan släppte jag lös henne.
Var väldigt länge sen vi jobbade lösa, fick ta hennes plats några gånger, men hon hade ändå koll på mig.
Kunde skicka runt henne i båda varven i trav, men i galopp ville hon inte stanna kvar hos mig.
Jag är nöjd, men märks att det var länge sedan vi höll på och att vi tappat lite knappar :) jag blir otydlig vid varvbyte och hon tycker jag är tråkig i galoppen ;)



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0