Molly och min första galopp

Molly va på g idag ;)
Hoppade upp å allt som vanligt, skulle skritta iväg å då brakadedet till i skogen å hon drog iväg i en bockserie!!  Haha, jag bromsade inte, menryckte i ena tygel så hon skulle sluta, räknade ju inte men kanske 8bockar ;)
Jaja, gick förbi där igen å travade förbi där å allt va lugnt :)
Sedan travade vi runt och svängde lite hit å dit, sedan kände jag att hon ökade traven så jag red lätt, sedan ökade hon lite till å jag skickade framhögerhanden å tänkte diagonalt och la till ytterskänkeln å hon fattade galopp :D
I slutet så kom typ 3bockar på stället :P så jag fortsatte efter hon lagt av å travade på å galopperade på samma ställe å samma igen, så va ja ju tvungen åGöra en gång till å då han Lenas kusins dotter med att filma :D
Jag galopperade, inga bockar, jag växlade ner med växelspaken (höger (inner) tygel) och hon travade, en gång till, å hon skrittade å bad om stop å hon stannade :D
Klappade i 180 och berömde min duktiga tjej!!!
Hoppade av och myste <3

http://youtu.be/poEKhG4kpGw





Kommentarer
Elin

Åååååh, vad kul!

2013-09-14 @ 18:21:07
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0