Lördag

Jaha
Hmm
Började som sist, han fickspunk, men lugnade sig rätt fort.
Provocerande ännu mer idag med lassot ändå fram i nacken och öronen å han travade travade travade kastade på huvudet hoppa hit å hoppa dit å tom stegrade 2 ggr, men tillslut gav han med sig. Tugg
Sen la jag lassot så det låg på båda sidor av mankammen å travade så, efter en stund så va han ok med det, tog lassot i ena handen och dunsade det mot benet å rumpan å halsen å överallt i skritt tills han va lugn med det. Började svinga å gjorde det tills han va cool (var det lättaste) sedan tänkte jag att Johan skulle hoppa upp å fortsätta, hängde lassot på hornet å hoppade av...
Så kom Johan och skulle hoppa upp, men han skulle ha annat lasso, så han drog av det lassot som hängde där, å jag höll inte i tjabo för jag pratade om nåt annat så han kastade sig bort från Johan å kom lös på banan :( arg som ett bi blev jag att Johan dels va så "oförsiktig" att jag va så ouppmärksam å att tjabo är så jävla dum i huvudet!!!
Hjälper uppenbarligen inte att jag gör allt dethär, Johan måste ta kommandot!! Det är han som vill ropa och han som kan, jag kan träna hur mycket som helt, men tjabo måste lita på Johan igen!!
Kan inte clinicen i Rättvik va nuu!!!!
Så less på ett steg fram å två steg bak :'(
Finns bra dagar å dåliga dagar å denhär är inte bra!
Nya tag imorn!!


Kommentarer
Chrissie P

Åh men det kommer lösa sig! De fixar det där!

2013-09-21 @ 22:23:53
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0