Molly

Sadlade å gick ner, körde alla markövningar å hon va med mig, i vänstervarv envisas hon alltid med att ruska huvudet å va lite kaxig, försöker jobba bort, men svårt!! Hoppas få hjälp med det i helgen :)
Hoppade upp och böjde båda hållen, ok
Sedan skulle jag flytta bakdelen å hon vägrade, va fastfrusen, smackade lite å hon fick spunk å backade i 180 jag gav inte upp och fick henne sedan att flytta rött tre gånger åt varje håll. Hon är så lätt att lura igenom när jag är säker på att jag gör rätt :)
Sedan skrittade vi runt, gjorde halter, styrde å travade å styrde å backade å hoppade av och slutade, red kanske 10min och hon va positiv hela tiden :) hon är så rolig <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0