Jag är så otroligt stolt över min cowboy!!

Johan har stallet i ösregnet ikväll ;)
Han red på banan å först va tjabo flipprig med öronen å lite skakig, innan Johan ens börjat med lassot, så Johan tänkte direkt att "nej! Skulle ha ridit igår!!" (Johan hade 16tim arbetsdag å va hemma kl 21 utan att ha ätit lunch så jag förbjöd honom)
Men han behöll fokus å lugnet å tjabo lugnade sig å var superfin alla gångarter höger varv, men vänster vill han inte böja, inte samla, inte slappna av så om det är tänder eller nåt annat efter att han gick omkull för några veckor sedan (allt meck med kiro och allt efter det) eller vad det beror på vet vi verkligen inte!
Så Johan ringde och rådfrågade mig å undrade vad han skulle göra...
Då det förmodligen är för att han har ont någonstans så tog vi gemensamt beslut att han skulle jobba honom i högervarvet tills han va lugn å fin igen å sedan lägga ner.
Johan gjorde så och jobbade honom några varv i höger och han gick som en klocka! Så jäkla fin! Så han tänkte "äh, va fan, jag har hela natten på mig" å utmanade med lassot...

Tog upp det, gjorde en loop, svingade, kastade, flera gånger! Inte en min!! Han kastade vid hans huvud, nästan provocerade, rock solid tjabo! Inte en skakning :D

Gick fram till en tunna och kastade 4gånger på den, varav varje gång sedan skrittade fram å tog loss loopen å allt va coollungt!! Han tom nosade på repet å använde hjärnan :D

Så otroligt stolt över Johan!! Så glad att de är på rätt väg och så lycklig över att få va med om denhär resan!!

Johan! Du är bäst!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0