Helgens clinic för John Moore

Har inte varit så duktig på att anteckna i helgen, när man åker själv så analyserar jag allt in i minsta detalj och antecknar å fixar, men nu när Johan var med så blev han liksom som mitt bollplank så jag analyserade allt med honom i ord och inte ner i text :)
Helgen har gått bra!!
 
Lördagen fokuserade vi mycket på vändningar, gå över saker och genom saker.
Först från marken och skulle över liggande tunnor, hon gav mig fingret och jag fick jobba på henne ordentligt och sedan gock det kanon! Kände att min tajming satt perfekt och jag hade verkligen koll!
Sedan sa John att jag var tvungen att stanna innan linjen efter tunnorna, så jag skulle springa med henne, skicka över tunnorna och sedan stoppa direkt efter utan att komma över linjen som va ca 2m efter tunnorna. Gjorde så och hoppade, gav whoakommando och vinklade mig n´mot henne som jag brukar och hon tvärtannade direkt i landningen! typ 1m kvar till strecket!
Fick beröm av alla och särskilt John som sa nåt i stil med att "vad ska vi nu göra, hade räknat med att detta skulle ta minst en 15 minuter" haha jättestolt!!
Sedan kom flera ur publiken fram och sa att jag gör ett bra jobb och jag blev så glad och stolt och peppad! Tack hörni!
 
Tjabo körde på mycket uppmjuksning i vänstersidan, lyfta bogen, vändningar och han va avslappnad å med.
Söndagen däremot så märkte vi redan på morgonen att han frustade, tog en promenad och sedan inan lunch så märkte jag att han nickade i boxen :(
Blödde runt nya tanden och tyckte att det var det hemskaste han vart med om, ungefär...
Berttade för John som beslutade att han ínte skulle stå där och få tänka på sin tand så han fick va lös i ridhuset medan alla åt lunch. Han fick springa runt som han ville och försöka bli av med lite fokus från tanden.'
Direkt efter Lunch jobbade John honom som i en roundpen, fast i hela ridhuset.
Efter 5min så hajjade Tjabo att det va look at me som gällde och bestämde sig för att han ville va med i flocken och ville va med John, va så kul att se!
 
 


Kommentarer
Linda L

Du var ju grym Tette! Din tajming var fantastisk att se, med eftergifter och tag i repet och allt.

Jag är glad att Molly fann/fick dig. Med dig kommer hon att bli en toppenhäst. :)

Svar: Tack Linda!!!
Betyder så mycket att få höra det och jag blir så rörd av att få veta att jag faktiskt gör rätt <3 Tack!
Tjabos matte

2013-10-28 @ 18:30:44
Chrissie P

Ni är så duktiga alla fyra :) Hoppas Tjabo blir sig själv snart <3 med ert fina jobb och tålamod så har han alla förutsättningar för sig!

2013-10-29 @ 13:26:01
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0