Jobba lösa

Onsdag
 
Började med Molly...
Stängde av som en fyrkant mitt på banan och släppte löst henne.
Hon va med direkt!!
Look at me, back, byta varv, flytta bog ALLT! satt där det skulle! Utan grimma och rep!! Fick en sån jäkla Aha upplevelse så det inte var klokt :D
 
Jag var noga med att tänka att jag hade rep och röra mig precis som när jag har det och jag lovar att hon nog trodde att jag hade det ;) Så coolt!!
Alla gångarter!
 
Jag tänkte, jag testar en tangovändning....
skritt runt mig på volt i ca 2m radie, peta ut rumpan, låtsas byta hand på det osynliga repet och skicka över henne åt andra hållet och fan! Hon gjorde det!!! Jag nästan grät :D
SÅÅÅ HIMLA KUUUUL!!
 
Det roliga med Molly är att hon håller sig nära, jag tar upp ledhanden lite som för att växla ner gångart, och hon gör det, fram med handen och hon ökar igen, det är så kul!!
Tack för att just jag får ha denhär underbara hästen!!!
 
Sedan var det Tjabos tur
Förberedde mig på att det inte skulle gå alls lika bra då han ju är sååå olik Molly och jag har svårt att växla om mina signaler till honom då han ofta blir lite övertaggad om jag har för mycket "energi"
Han gasade runt några varv med näsan ut och gav blanka fan i mig, jag tog hans plats några gånger och sedan, vips, så var han där, MED MIG!
 
Look at me, back, byta varv, tempoväxlingar.
Han är inte alls lika väldresserad som Molly (mitt eget fel då jag ju lagt allt krut på henne i dethär och han faktiskt är Johans häst) men fick igenom det jag ville, att han närmar sig mig något och inte håller sig längst ut på fyrkanten, att han vill komma närmre och se vad jag har för kul att erbjuda :)
 
Han var lite svår att efter look at me skicka ut åt höger då han gärna ville ta vänster varje gång, men efter att jag stannat upp och insett att jag tog ut vänsterhanden en millisekund innan högerhanden så fungerade det 100%! TETTE! Inte driva på förens hästen vet var den ska!! ;)
 
Hade en underbar kväll med båda hästarna och var sjukt nöjd!
Så kul när man har kul :D


Kommentarer
Linda L

Härlig läsning!

& visst är det underbart när man kommer på sig själv. :)

2013-11-14 @ 20:29:52
Chrissie P

Fasiken vad duktig du är! Du gör ett toppenjobb med hästarna :D

2013-11-14 @ 23:12:50
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0